Direktlänk till inlägg 1 oktober 2013

Tisdag 1/10 sakta på väg tillbaka...

Av Helena hallin - 1 oktober 2013 10:11

Jag veeeet ju hur jädrans ont man får av Bodypump... jag veeeet att det spelar ingen som helst roll hur mycket jag stretchar, jag kommer ändå att tro att jag ska dö....

Japp, precis så blev det!!! 

Lördagen genomled jag med att tro att mina lårmuskler skulle poppa ut ur benet om jag böjde på knäna. My goood så ont det gjorde!!

Nerför trappor säger jag bara... suck... söndagen var liiite liiite lättare, men nerför trappor fick jag bita ihop och försöka se oberörd ut...hrmf... vi var och såg på Babben på Wisby Strand, och satt på övre läktare, vilket betydde ca 10 trappsteg. Efter (!) den långa trappen upp till rätt våning ;) 

Men uppför trappor är okej, det är nerför...brr... och när det är ca 1000p som ska upp/ner, känner man sig lite småstressad och vill röra sig så fort det bara går    asså fy faaaan....


Ja, ni kan ju gissa om jag har rensat någon garderob?! Nej, hur skulle det gå till... jag når ju inte ner till lådorna längst ner eller i korgen på golvet i garderoben... om jag tappar något, får det helt enkelt ligga kvar tills Teddie kan ta upp det   


Idag tisdag börjar det ordna till sig... Jag känner att musklerna börjar mjukna och jag är sakta på väg tillbaka.

Min plan var att köra ett pass i morse, men känner inte att benen riktigt klarar det, så nån dag till innan vi kör igen. Jag tänker inte dra på mig någon inflammation någonstans nu när jag äntligen får lov att träna! 


Tisdag ja... veckovägning... -1,2kg denna vecka, vilket betyder totalt -9,1kg.

Mitt första delmål var tänkt 10kg, att jag skulle belöna mig då med en hårfärgning/klippning, men jag flyttar nog fram det till 15kg.   

När jag väl har klarat 15kg, så är det det mesta jag någonsin har lyckats med vid en planerad viktnedgång - så det blir värt att belönas!


Tack för att ni läser min blogg... jag vet inte vem som är inne och läser, jag kan bara se antalet unika besökare varje dag. Men tryck gärna gilla på både själva bloggen - det gör ni i vänstra kolumnen - och OM ni gillar mitt inlägg, tryck gärna på gilla i slutet av inlägget.

Ni får gärna kommentera också, då ser jag vem som är här ;)

Puss på er!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards