Direktlänk till inlägg 23 oktober 2013

Onsdag 23/10 mål och belöningar

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller.

Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen.

Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad.

Det börjar synas och även kännas. Men största vinningen just nu är att jag inte är så fokuserad på maten. Kroppen har vant sig och jag börjar lära mig hur och när jag ska äta för att må bäst.

Det är så individuellt hur man fungerar med mat och träning, så man måste hitta sina egna mått och gränser.

Jag fuskar ännu med mellanmålet på eftermiddagarna och ibland även på kvällarna, men jag mår bra och jag går sakta ner i vikt. 

Det snittar ca 0,5-1kg i veckan, vilket jag tycker är alldeles perfekt. 

Träningen går bra, har börjat med ca 2 pass i veckan för att sen stegra till tre och sen eventuellt 4 pass.

Skulle vilja komma ut o gå lite oxå, men det är ju så in i helvete tråkigt... och nej, det blir inte roligare med sällskap eller bra musik!

Istället försöker jag att städa eller göra nånting annat här hemma dom dagarna jag inte tränar. Så jag inte bara blir sittande med skolböcker eller bokföring. Jag tar det i min takt och gör det som känns bra för mig :)


Nånting som förut har stressat mig är program om mat och viktnedgång... du är vad du äter, biggest looser, extreme makeover weightloss osv osv.

Eller stressad, jag har fått ångest... varför kan inte jag, när dom kan???

Jag har alltid zappat förbi dessa program, lite som att köra ner huvet i sanden, om jag inte ser på det så får jag ingen viktnojja... typ så...

Igår råkade ett sånt program poppa upp när jag satte på tv:n. Istället för att zappa förbi, satte jag mig till rätta och tittade faschinerat på programmet och när det var slut så kände jag bara att jag ville se nästa avsnitt. :)

Framsteg!!


Har börjat bestämma några mål och belöningar när jag har nått målen


15kg - hårklippning med ev färgning eller lite extentions för att göra det fylligare (4,1kg kvar)   

20kg - ansiktsbehandling

25kg - en ny taturering, eventuellt försöka snygga till en gammal - eller nåt helt nytt!

30kg - resa?    

35kg - kommer jag gå ner så mycket?


Misstänker att målen kommer att förändras på vägens gång, men... jag har nu något att se fram emot :)


Som sagt, kommer kanske inte skriva så ofta, utan jag uppdaterar sidan med min viktnedgång (det inlägget ligger under augusti) och skriver när något specifikt har hänt!

Om inte förr, så återkommer jag när mitt första delmål är uppnått :D


Tack för att ni följer mig!   


Happy halloween oxå... det är ju snart!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Av Helena hallin - 1 oktober 2013 10:11

Jag veeeet ju hur jädrans ont man får av Bodypump... jag veeeet att det spelar ingen som helst roll hur mycket jag stretchar, jag kommer ändå att tro att jag ska dö.... Japp, precis så blev det!!!  Lördagen genomled jag med att tro att mina lårmu...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards