Direktlänk till inlägg 4 september 2013

Onsdag 4/9 Man slutar aldrig att förvånasM

Av Helena hallin - 4 september 2013 20:08

Frukosten är helt klart den måltid jag har lyckats bäst med under denna resa! I lugn o ro äter jag rätt mängd och rätt protein/kolhydrater... det känns tydligt då jag har ordentlig ork på förmiddagen.

Denna underbara människa Therese som är dietist på CTFK har gett mig lite bakläxa på mina mellanmål som är för små och inte tillräckliga. Dessa dagar har jag gjort precis tvärtom vad hon har sagt till mig ;( endast ett ägg eller en banan. Och det är ju på tog för lite...men det är svårt att ha med sig något som är mer nyttigt som inte behöver stå kallt. Varm yoghurt eller en smörgås som legat i väskan i tre timmar är ju inte va jag vill äta precis :/

Försöker få i mig vatten, och lyckas ganska hyfsat...


Lunchen idag var väldigt intressant! Två studiekamrater och jag gick till ICA och köpte varsin plocksallad och satte oss på en parkbänk i solen. Hur skönt o mysigt som helst.

Plötsligt kommer två medelålders människor med en liten lunchförfriskning i burk... dom hade nog förfriskat sig med en tio-tolv burkar innan oxå. :) 

Speciellt kvinnan, som hade förfriskat sig så pass att det blev dags för ett toalettbesök...nu fanns det ingen toalett i närheten, så hon gjorde som djuren... drog ner byxorna (inte för att djur har byxor kanske) och satte sig o kissade 5 meter ifrån oss.   

Japp, där var det mysiga slut! Tur att vi hade hunnit äta klart!!

"-Nämen va säger ni tjejer, skulle inte en kaffe nere på prästgatan sitta fint??"   

På uteservering i solen fick vi oss en kaffe...

En av studiekamraterna som bor i Östersund slöt upp med oss, och jag berättade om vår lunchunderhållning.

"-Oj, satt ni i kyrkparken...jaha, det är A-lagarnas park kan man säga..."

Så där ja...nu vet vi det!

Man slutar aldrig att förvånas ;)


Min härliga studiekamrat från Visby och jag gick till en liten mysig restaurang och åt middag.

Supertrevlig service, jag fick ta oxfilé från barnmenyn, och dom anpassade tillbehören åt mig.

Jättefint upplagt och gott! Det enda jag kan anmärka på där, är väl att stekgraden blev anpassad för barn. Det vill säga att den var well done. Jag hade velat haft den medium rare. 

Servitrisen glömde fråga, och jag glömde att säga hur jag ville ha den.

Men det var gott och mört och helt klart värt 99:-


Tillbaka på hotellet så blir det idol och en banan o ett glas vatten... uruselt kvällsmål...men jag ska bättra mig när jag kommer hem!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards