Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Glädjerus och överskottshud

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15

Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D   


Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som det ändå händer saker.

Sen start har jag minskat ca 45 cm i omfång, räknat på midja, höft och bröst och 20 kg på vågen.


   

Första bilden tagen 12/8 och andra bilden 31/12

Storlek 50 kontra 42 i kläderna.


Med handen på hjärtat, så skulle jag kunnat gå ner mer... om jag hade ätit som jag ska och druckit vatten som jag ska. Det har i ärlighetens namn slarvats på båda punkter! Äter och dricker inte alls så mycket som jag ska. 

Det är väl hjärnan som inte riktigt fattar att jag går NER i vikt om jag äter mer... :/


En vanlig dag

Frukost: halv banan, 1 dl yoghurt, 1 glas kaffe m mjölk (ibland ½ dl flingor)

Mellis: liten smörgås med t.ex ost eller skinka

Lunch: 2-2,5 dl av gårdagens middag

Mellis: hrm... blir sällan något... kanske en frukt - men i alla fall kaffe :)   

Middag: 2-2,5 dl av bra tillagad mat, kanske inte så mycket protein som jag borde

Mellis: en liten smörgås eller en frukt

Vätska: 0,5-1 liter vatten/kaffe (borde komma upp i minst 1,5 liter)


Mer vätska och mer protein... jag vet var jag gör fel, men det är svåååårt.   

Å andra sidan... sakta är bra! 


Får på mig alla mina stövlar, som har stramat runt vaderna... kan till och med få ner jeansen i några av dem :) Däremot så är dem för stora runt foten, så det blir att lägga i sula... surt... i stövlar är det väl okej, men alla sommarskor då?????


När jag var på min LIA för ett par veckor sedan, berättade jag för personalen att jag hade opererat mig (de tittade suspekt på min löjligt lilla matlåda). När jag sa att jag hade minst 10 kg kvar, höjde dem på ögonbrynen och sa "Men du ser ju normalviktig ut"... ja, det var ju snällt, men det är inte vad jag ser i varken spegel, kläder eller BMI.

BMI säger att jag precis har gått från fetma till övervikt (tjohoo) och kläderna säger att jag i alla fall borde gå ner 1-2 storlekar till (så jag kommer i storlek 40). Jag måste helt enkelt dölja kilona bra, eller så har jag en bländande personlighet   


Ser fram emot våren... jag har alltid gillat höst/vinter, mycket pga. att det då är okej att ha lager på lager med kläder, där man lätt döljer valkarna. Men, kanske man denna vår/sommar bara behöver dölja överskottshud   



 
 
Ingen bild

Maria

14 februari 2014 15:39

Härligt! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Av Helena hallin - 1 oktober 2013 10:11

Jag veeeet ju hur jädrans ont man får av Bodypump... jag veeeet att det spelar ingen som helst roll hur mycket jag stretchar, jag kommer ändå att tro att jag ska dö.... Japp, precis så blev det!!!  Lördagen genomled jag med att tro att mina lårmu...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards