Direktlänk till inlägg 14 september 2013

Lördag 14/9 Att få känna sig normal

Av Helena hallin - 14 september 2013 18:19

Igår var det 1 månad sen operation... jädrar i min låda va fort det har gått!!

Det är även fem veckor sedan jag åt snacks, typ chips/ostbågar och ingen alkohol på fem veckor.

Har heller inte provat kolsyra ännu... men kanske ikväll, har köpt en orangina blodapelsin som jag kanske festar till på ikväll :)

Firar min nya mage som fyllt 1 månad   


Dom senaste dagarna har varit bra! Jag har ätit bra, rört mig lagom mycket och igår fredag "glömde" jag bort att jag var opererad :)

Idag var det marknad i den lilla socknen Kräklingbo - eller som gotlänningar skojar till det - Spyboda... jisses så skoj...  

Tradition för mig på marknad, är bakad potatis... asså det är ju såååå gott!! Vitlökssmör, vitlöksdressing, majs, sallad o lök.

Mums mums!! Att jag bara fick i mig knappt halva stör mig inte ett dugg, jag njöt till fullo :D

Tur vi köpte strumpor oxå, annars hade det blivit en jädrans dyr potatis!


Ikväll blir det biff med råstekt potatis och creamy peppersås, oxå en favorit... det är så ljuvligt att vara tillbaka, att kunna äta vad man vill igen.

Provade tortillabröd igår, fyllt med kyckling, majs, rödlök och vitlöksdressing. Var beredd på att få skrapa ur fyllningen, för att slopa brödet. Men det gick galant - vilken lycka! Gottit!

Så idag köpte vi frökusar (bröd) till morgondagens frukost... hoppas det går lika bra ;)

Att få äta "normalt" och det jag tycker om utan att behöva välja bort något, ger känslan av "normal" igen.

Klart att ett glas rött kanske skulle vara gott till biffen, men nej... jag avvaktar nog nån vecka till.

Jag har inte bråttom.

Nu är det bara träningen som ska komma igång, sen är jag helnöjd :) ska nog försöka mig på ett pass nästa fredag... får väl ställa mig längst bak, så jag kan sätta mig ner en stund om orken tar slut :D


Ahh... efter vi kom hem från marknaden, klippte jag gräset och fixade lite i trädgården. Och jag behövde inte lägga mig ner o vila en halvtimme direkt efter :D det är det tydligaste framsteget för mig! Börjar äntligen återfå lite energi också.


Önskar alla en supertrevlig fortsättning på helgen!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards