Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Söndag 22/9 små lyckorus

Av Helena hallin - 22 september 2013 11:14

Nästan en vecka har gått sen mitt senaste inlägg... det pga att det inte har hänt så mycket sen dess, som rör min viktresa.

Jag blir bättre o bättre på att äta och dricka rätt! Förutom några små avvikelser så sköter jag mig rätt bra ;)

Har mått riktigt bra, mycket energi och mår väl som man ska må helt enkelt. :)

Kommande vecka börjar träningen igen, ser verkligen fram emot det!!! Inte att genomlida den jävulska träningsvärk man får efter första bodypump-passet...men sen... när man börjar känna resultaten :D   

Detta kommer att kräva att jag än en gång måste se över mina rutiner, och vara noga med näringsintag.

Finns inget utrymme för fusk, för då lär jag må dåligt... jag måste lägga band på mig och smyga in träningen.


Igår var vi och åt på restaurang, det var en ny prövning! En restaurang med 50-talets USA som tema, dvs grillat och burgare.

Jag valde en ganska klassisk burgare med bara bacon och ost, inga utsvävningar... ingen idé ännu.

Även om jag bara tog en 90gr, så kändes den jääättestor när den kom på bordet.

Tog av locket och åt halva burgaren, tre strips och ca 15cl MER.

Naturligtvis åt jag en aning för fort, hade kanske fått i mig lite till om jag hade tagit det lite lugnare.

Men, jag måste ju börja någonstans... för att vara första restaurangbesöket är jag nöjd!


I tisdags var det veckovägning, fem veckor sen operation... förra veckan stod det helt still, men den här gången hade jag gått ner 1,3kg, så totalt på fem veckor har jag tappat 8,2kg. Och när jag ser kort, så kan jag se skillnaden. Jag ser inte skillnaden i spegeln ännu...

 

Tröjan har blivit en decimeter längre ;)


Nu börjar ändå dom små lyckorusen komma... energin finns och det känns kul och helt rätt. Jag är sååå glad att jag har gjort den här operationen!!!

Dessa snart sex veckor har gått helt sjukt fort och jag har faktiskt mått helt okej under hela tiden.

Jag ångrar ingenting!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards