Alla inlägg den 3 september 2013

Av Helena hallin - 3 september 2013 20:21

I Östersund...på hotell Linden...lääängst bort från Skolan :) 

När jag kom fram igår kväll tog jag en promenad till skolan för att kolla avståndet. Ca 2 km o tog ungefär 20min att gå. Perfekt! Jag får vardagsmotionen till och från skolan, för jag lär inte orka göra nångting annat dessa dagar. Och efter att sitta still så många timmar är det skönt att få komma ut och röra på sig. Jag är nöjd!

Hotellet i sig är inget lyxhotell på något vis... möbler och inredning är gammalt o lite småsunkigt. Men rummet är rymligt, det är rent, gratis wifi, frukosten duger ju verkligen till mig som knappt äter nåt.

Hårdkokta ägg, perfekt...1 ägg åkte direkt ner i väskan för mellis... till frukost blev det en knäckemacka med ost/skinka och gurka, lite yoghurt m müsli och en kopp kaffe.


Föreläsningarna hålls på Lernia, och där har dom även restaurangutbildning som står för restaurangen.

Dagens lunch, en lagom stor portion för mig...80:- dessvärre var det inte så gott att det var värt fullpris ;)

Till eftermiddagsfika skulle skolan bjuda på smörgåstårta...grrrr....helvete...typiskt!

Jag hade informerat att jag inte kunde äta det, och inte heller något annat mjukt bröd men att jag gärna tog en knäckebrödsmörgås med något gott pålägg...happ... det hade glömts bort...

Ingenting kunde dom göra åt det, men sa att jag kunde ta ett äpple om jag ville...okej sa jag och gick till fruktkorgen.

Plastäpple!!! Tack för den...

Det slutade med en knäckebrödskiva utan nånting på...medan dom andra mumsade smörgåstårta...ja nej jag är inte bitter!! ;)

Grymt bra träning det här, hur det kommer att vara i framtiden med maten... går absolut ingen nöd på mig, jag har mumsat så mycket smörgåstårta tidigare, så det kan jag leva utan.


18:30 slutade dagen...en sväng förbi ICA för att se om det fanns någon färdigmat som jag kunde micra i matsalen. Härligt, dom hade plockmat...som plocksallad fast fyra olika varmrätter. Viltskavsgryta med ris... helt okej! Plockade ihop min lilla låda... 18:- det kompenserade den "dyra" lunchen ;)


Vid presentationen idag berättade jag att jag var "nyopererad", mest för att dom inte ska undra varför jag kanske sitter o petar i maten...fick jättepositiv respons, många nyfikna frågor och en tjej som själv funderar på operation och vill sitta ner o prata lite för att ställa lite frågor.

Att öppet prata om allt vad det innebär att operera sig kanske kan hjälpa någon mer... jag berättar mer än gärna, jag vet ju själv hur nyfiken jag var innan!


Det blir en tidig kväll...kanske till och med kommer att somna innan det är dags för sista mellanmålet... men en sån här dag kan det väl få vara okej?


Over and out! Utan en enda kul smiley idag...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards