Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Helena hallin - 22 augusti 2013 14:02

Ett par gånger om dagen sneglar jag på garderoben och flinar lite... ska bli sååå skönt att få rensa ur därinne... visserligen så är det väl så att om några veckor så kommer mestadels av kläderna att passa!

Sååå mycket kläder sen många år tillbaka, som bara väntar på den där dagen efter alla dieter... alla jeans och tröjor som har varit riktmärke vid bantning...fnys... ett par jeans jag har, har ännu alla prislappar kvar - har aldrig kommit i dom - och dom har varit ett riktmärke i snart 10 år. Snacka om revansch när jag väl glider i dom... ha ha... in your face!


Igår började en lätt övergång till purékost... mmm... jo, nej, men supermums...verkligen!!

Middagens 4 mixade köttbullar, 2 msk (lyckades få i mig 1,5msk) blomkålspuré med en klick hamburgerdressing... Jävligt á la carte!    Allvarligt...vem sket på min tallrik????

Att inte ens kunna piffa tallriken med lite sallad känns trist... mixade grönsaker skulle förmodligen inte gjort så stor skillnad.

Fick jag välja, så skulle jag hellre äta flytande i fyra veckor, och sen gå direkt över till riktig mat. Puré är ingen höjdare...jag lovar!

Det här med proteintillskott är oxå ett aber... resource kalldryck funkade inte, det var groteskt äckligt.

Men, idag provade jag 90%-igt proteinpulver istället i en hallonsmoothie - och - tadaaaa.... smakade ingenting (pulvret alltså)!

  fullt godkänt mellis i puréperioden!


Man tänker en hel del... om framtid, nudtid och dåtid... mycket sitter ju i huvet och det är mycket som ska och har ramlat på plats i denna livsförvandling.

Något som jag har funderat en hel del på är, om jag kommer att förändras som person i och med min viktnedgång...

Jag tror inte att jag är den enda tjockisen som har gömt sig bakom en fasad av humor...??

På något vis har jag försökt att avväpna situationer där jag träffat nya människor med att vara rapp i käften, sarkastisk, ironisk och "oseriös"... tror att många av mina vänner känner mig som just ironisk/sarkastisk och en aning rapp i käften som tar varje chans till ett serve-ess ;)

Det har alltid varit som ett vapen kontra en sköld. "Ja, hon är tjock... men ganska kul"

Att om jag skämtar om/med allt så är det ingen som fokuserar på hur jag ser ut...

Vad kommer nu att hända när jag går ner i vikt??? Kommer jag att tappa min humor och bli tråkig???


Ps. ännu en smiley som jag inte riktigt förstår när den skulle användas   Ds.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards