Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Helena hallin - 31 augusti 2013 16:58

Vill börja dagens blogginlägg med ett litet förtydligande... det här med Gastric Sleeve...många är osäkra på vad det egentligen är (ni som undrar läs mina tidigare inlägg där jag förklarar) och hävdar oxå att det är ett nytt påfund och därför mer riskabelt än en gastric bypass.

Det är egentligen inte ett dugg nytt påfund, har funnits längre än bypass...men, då var det inte för viktminskning man gjorde operationen. Utan till så långt bak i tiden som 60-talet gjordes detta ingrepp pga magsår. Mer eller mindre exakt som det görs idag (förutom att det inte var titthål då), med en bonus av viktminskning.

Det är ett nytt påfund som en operation för viktminskning, men operationen i sig har alltså funnits i minst 50-60år.

Så...det var dagens moralpredikan!


Idag har jag fått känna mig helt normal igen... Teddie och jag tog en promenad till Suderbys Herrgård och åt lunch idag :) jag tog rökt kalkonbröst med ugnsbakad potatis och pepparsås...mmm... sååå gott!

Jag tog en liten portion (som Teddie fick hjälpa mig att äta upp), åt i lugn takt och det gick så bra. Härlig känsla att faktiskt kunna äta fast föda, och kunna äta ute bland folk igen.

Ja, det har bara gått drygt två veckor men det känns som två månader sen.

Som sagt, en promenad dit...lugn och skön lunch ute i solen...en promenad hem igen, med en liten avstickare in hos grannen. Där vi tog en kopp kaffe och plockade lite äpplen.

Efter min misslyckade paj-lunch igår, så tar vi idag nya tag. Vi provar att göra en äppelpaj på glutenfritt mjöl...kanske att det funkar? Annars får Teddie mumsa i sig den ;) stackarn...


Bra träning inför kommande vecka på annan ort, där man inte har en aning om vad man kommer att äta. Då är det bra att veta vad man INTE ska äta. Tyvärr, så bjuder skolan på smörgåstårta på tisdagkvällen...typiskt! Det får jag hoppa över...jag kommer att få knäckesmörgås med pålägg...ja, jo...det är ju typ samma sak...eller??   

Ja ja... livet är fullt av prövningar, som jag sa igår... det är bara bra om man vänjer sig av med vitt bröd!


Men nu fokuserar vi på ikväll...då jag förhoppningsvis ska kunna mumsa lite paj med vaniljkesella!

Om inte, blir det en liten jacky-chokladpudding   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards