Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Provtagning 12/8

Av Helena hallin - 18 augusti 2013 07:26

Klockan 06:30 lämnade jag Solna bakom mig och åkte med tunnelbanan mot Drottninggatan. Jag hade aldrig varit på adressen innan, och hade ingen aning om hur lång tid det skulle ta att ta sig dit...

I lugn takt, ca 45min från dörr till dörr... detta betydde att jag nu hade 45min på mig att slå ihjäl innan det var dags att ringa på dörren till CFTK.

Det var säkert redan 20 grader varmt och solen sken...det var lugnt på gatorna, kändes inte alls som måndagmorgon i Stockholm.

Jag tog en lite sväng upp på kullen vid Observatoriumet, njöt lite av utsikten, drog några djupa andetag... aaaandades ut... och gick ner mot dörren. Dörren till mitt nya liv!

I väntrummet satt redan en kille som hälsade glatt när jag kom in... undrar om han oxå ska ta prover för samma operation?

Det går snabbt och jag får nästan med detsamma komma in till första mötet, som var med Doktor Bengt Novik, kirurg. Mannen jag skulle lägga mitt liv i dess händer... shit... lite skrämmande...

Bengt var avslappnad i sitt sätt, pratade sakligt och lugn och gav ett proffessionellt intryck som gjorde att jag kände mig lugn. Han berättade i korta drag hur operationen skulle gå till, och efter 10 minuter var vi klara och jag satt i väntrummet igen.

Nu hade vi fått sällskap i väntrummet, ytterligare en tjej kom...och sen en till... och sen ytterligare en till...till slut var vi 4 tjejer och en kille... 5 stycken...var det så att vi fem skulle opereras i morgon tro?

Nästa möte var med sköterskan Mia, som skulle ta prover. Proverna togs i vad som kändes som en liten hall...fast stolarna var permanenta, så platsen var avsedd för just detta ändamål.

Blodtryck och ett par rör med blod, och sen var jag tillbaka i väntrummet igen. Nu fick jag ta en kopp kaffe och en banan.

Nu hade vi börjat att prata lite med varann i väntrummet, lite trevande och undrande om nervositet och vilka tider vi skulle opereras i morgon. Kändes skönt att vi var fler!

Möte nummer tre var med dietisten, snabb genomgång... mina mål, mina förväntningar och så vägning, mätning och fotografering... (upp 2hg på hela sommaren efter mycket gott att äta o dricka och ingen träning).

När vi alla fem hade fått träffa sköterska, kirurg och dietist hade vi en liten gruppsamling med Therese, dietisten.

Vi gick gemensamt igenom dom olika faserna efter operationen, vad vi måste tänka på, vad vi bör undvika osv.

Efter en stunds ytterligare väntan i väntrummet var det dags för dagens sista möte med narkosläkaren.

Inga konstigheter, bara dubbelkolla att alla uppgifter om mitt hälsotillstånd som jag har lämnat tidigare stämmer.

Jahapp... då var man inskriven och provtagen...nu härlig väntan i 24 timmar tills det är dags för inställning till operation!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards