Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Lördag 17/8 varför startar jag en blogg

Av Helena hallin - 18 augusti 2013 10:33

Haaaalleluuuuuja va härligt att klockan 04:00 bli väckt av Gurra som vill ut och kissa... går med glädje ur sängen, Gurra tycker det går för långsamt och steppar runt i hallen...ja ja...ja kommer!

Tar ett par alvedon och kryper ner i sängen igen...klockan blir sex och jag vaknar igen, lyckas hålla mig kvar till 07:00 då det bara inte gick att ligga kvar.

Upp och bunkra fjärrkontroller, mobil, vatten, frukostyoggi, senaste numret av Amelia och sjunka ner i soffan...Ahh..hemma...

Ingenting går med raketfart, och inte heller tankarna... allt känns som sirap, men jag mår ändå ganska bra!

Interagerar lite via sms och fejjan... det borde vara friskhetstecken om nåt!

Förmiddagen går och jag håller mig i soffan, förutom några små korta promenader runt i huset... och klockan 13 kommer svärisarna på klassiskt sjukhusbesök, man kommer på besökstiden som startar 13:00 - man har blommor med sig - pratar lite strunt, kramas och hej då... kort o koncist... jag gillart!! ;)

Blev till o med en kort promenad upp till stora vägen och tillbaka... tog nästan 30 min, men ändå... all motion är bra!

Fram på eftermiddagen så började tankarna gå... japp...snart blir det nyfikna frågor om varför jag gjort denna operation.

Denna blogg kan ju i alla fall lindra nyfikenheten på dom som har inte har gått bakvägen, och frågat mina nära o kära vad jag har gjort.

Helt fantastiskt vad människan är nyfiken!!! Men, jag kan ju tycka att det hade varit mer lämpligt att fråga MIG!

Och för dom som har svarat på frågan - dom som har vetat - kunde ha fått låta mig välja när och vem jag ville berätta för...

Sååå... då var jag färdig med min gnäll-bit ;)


Detta har inte varit någon hemlis på något vis, men kanske inget jag tycker att någon egentligen har med att göra. Att jag nu väljer att starta en blogg om det, är delvis av egoistiska skäl - skönt att skriva av sig, men även för dom som går i tankar inför, eller som har bestämt sig, eller dom som genomgått men inte haft någon att prata/jämföra med.

Jag tyckte det var svårt att hitta bra bloggar om just Sleeve, om vad som sker och upplevelserna på runt själv opertionen. Om så bara EN person känner att den har haft någon nytta av min blogg, så är jag supernöjd!

Plus att även den nyfikne o intresserade även får svar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards