Direktlänk till inlägg 18 augusti 2013

Söndag 18/8 från bantning till operation

Av Helena hallin - 18 augusti 2013 10:54

Det här med att banta är lite trendigt... det är en stor snackis liksom.

-Tjena hur är läget?

- Tack bra, själv, vilken diet kör du nu?


Vi har glömt att prata väder, utan byter tips o idéer om dieter, fastor och metoder...den ena jobbigare än den andra!

Såg nån dokumentär häromdan, om hur vi idag äter... för 30år sen, så var en hamburgare standard max 170g, idag ligger dom på 200-300g - varför behöver vi helt plötsligt så stor hamburgare??? Det är ju inte så att våra jobb har blivit mer fysiskt ansträngande - nästan tvärtom!

Inte undra på att vi ser ut som vi gör... :-/

Senast jag var "smal" var 1993, när jag tog studenten... därefter gick jag sakta upp från storlek 38 till som mest 52.


I måndags startade jag min resa i storlek 46/48 med hopp om att komma ner till 40.


Under dessa 20 år har jag provat det mesta kan jag lova!

GI

Atkins

Olika sorters fastor

Cambridge (sex eller sju gånger)

God balans

Viktväktarna (fem gånger)

LCHF

några olika naturmedel...

Absolut, jag har gått ner... men det har alltid slutat med att när jag har gått upp igen, har jag fått några extra bonuskilon...jippie...

Det här med viktoperation är något jag har funderat på i 3-4 kanske 5 år, men samtidigt har jag varit lite av en motsträvare. Jag har tyckt att det är en för enkel utväg, jag har trots allt ätit mig hit själv och mitt samvete har sagt "skyll dig själv fetto"...

Men, nu när knän har börjat att knastra, ryggen lägger av med jämna mellanrum och axlarna börjat att bråka så får jag nog se över min egen stolthet!

Nu får jag ju också själv bekosta detta - detta är inget jag belastar er skattebetalare med ;)

Klart att jag skulle vilja ha den betald, men landstinget tycker inte att jag är "tillräckligt överviktig"... nehej... det är väl då dom enda som tycker det!

Hur som haver... nu är beslutet taget, operationer är betald och genomförd och nu är det bara "mitt jobb" kvar.

Att lära mig att leva med min nya mage, att anpassa mitt liv efter min nya mage och få min hjärna att förstå att jag har en ny mage. Detta är ingen quickfix, detta är ju bara ett verktyg för att hjälpa mig till rätt vikt.

Så pretantiös jag låter... men det är ju så det är...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards