Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Fredag 23/8 huvet dumt, får kroppen lida

Av Helena hallin - 23 augusti 2013 15:38

Undrar om jag kommer att bli en "matpolis" :) en sån som tittar på dömande på bordsgrannen, när han/hon moffar i sig alldeles för mycket potatisgratäng och gräddsås... Eller frågar, "ska du verkligen ha en kaka till?"

Så där som storrökare blir när dom väl lägger av... "usch, fyyy vad det luktar rök alltså..."  


Fy sjutton, blir jag sån... skjut mig!!   


Ja... tredje dagen på puré... tre av sju... sen blir det "mosad" mat en vecka, sen små små skurna bitar i en vecka. Och sen, tillbaka till det "normala".

Tredje av sju... känns snarare som 38 av 155. Som sagt, hade hellre haft flytande i fyra veckor.

Igår var jag nöjd med mitt matintag, jag åt vad jag skulle och på rätt tid... och det var till och med så att middagen var okej!

Jag skrev på facebook, att jag tror att dom dom en bit hjärna också, när dom tog min magsäck... jag BAD om att få fiskgratäng... :/ och tyckte det var helt okej, och kan tänka mig att äta det igen!

  Fiskgratäng med sommargrönsaker... i en härlig konsistens av puré... på en skala från 1-10...hmm... kanske 3, eller en stark 2:a.


Är kanske inte helt nöjd med dagens intag... har idag fått lära mig den tuffa vägen vad jag ska ta det försiktigt med.

Hade köpt en liten burk med baguetteröra, med kyckling och bacon... små bitar, lättuggat och i kladd, kommer glida ner perfekt tänker jag... så jag lägger upp 2 msk på en assiette och tänker att det blir dagens förmiddagsmellis... hade inte en tanke på att "kladdet" är majonnäs och att majonnäs kan vara fett... but no worrys, det hade magen full koll på!

Jävlar så illamående jag blev efter två små tuggor. Det var bara att lägga sig ner på soffan i nästan 30min innan det släppte. Fy bubblan!

Efter det var det lite svårt att få i sig lunchen, men trugade i mig nästan 1 dl puré...

Detta har ju då gjort att vätskeintaget har varit si så där... så nu får jag gå omkring med vattenglaset hela eftermiddagen och kvällen, och förhoppningsvis dricka ikapp. Huvet dumt, får kroppen lida!


Idag har jag varit och tagit bort stygnen... det var stygn, och inga agraffer - pga min nickelallergi.

Två stygn i naveln, och ett i varje av dom andra hålen - förutom ett hål som bara var tejpat.

Hade världens mysigaste distriktssköterska som gjorde det... hon berättade hela tiden vad hon gjorde, var saklig men ändå med nära till skratt... vi konstaterade att kommunala plåster sitter sämre än dom man får på privatklinik :)

Hon hade aldrig varit med om plåster som satt så bra, som dom jag har haft sen operationen för 10 dagar sen.

Kändes som att jag hade träffat henne flera gånger förut.

Japp, blir jag sjuk är det henne jag vill gå till, så det så!

Tjosan hejsan va det ska firas ikväll klockan 20:05... då är nämligen sista fragminsprutan tagen!!!   


Ps. Kalle & Ramona, om ni läser detta... denna smiley är till er...fniss...   Ds.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena hallin - 11 maj 2015 14:16


Det är väl läge att be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat som jag lovade... i februari... FÖRRA året      Nu har det snart gått två år sedan operationen... och jag mår som en prinsessa. Har inte haft några bekymmer och jag har levt precis ...

Av Helena hallin - 14 februari 2014 15:15


Beställde lite kläder från Bonprix... och tänkte, att jag tar 44 i byxor och 40-42 i tröjor... byxorna för stora och tröjorna satt som en smäck! Woooow vilket glädjerus :D      Det har stått still på vågen ett par veckor nu, men det verkar som de...

Av Helena hallin - 5 februari 2014 10:32

Kommer ni ihåg mig? Jag opererade mig 13 augusti 2013, en gastric sleeve...? Ringer det någon klocka?? För er som ännu skakar på huvudet, ni kan kolla mina gamla inlägg och uppdatera er... ni som minns mig, heeeeej igen      Jahapp...tre månader ...

Av Helena hallin - 23 oktober 2013 11:20

Mina inlägg blir färre och färre... och dom lär inte komma oftare heller. Just nu så knallar det bara på och det är vardag igen. Den ena dagen är den andre ganska lik... i alla fall när det kommer till mitt liv som sleeveopererad. Det börjar sy...

Av Helena hallin - 7 oktober 2013 15:18

Märkligt hur livet förändras... när man tänker tillbaka och försöker föreställa sig hur livet har ändrats och kommer att ändras... För 15 år sedan hade jag som standardkommentar om någon frågade mig om jag ville ha nåt "ett nytt liv i storlek 36" ...

Presentation


Tankar runt min Gastric sleeve

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbok

gästbok

Gästboken

Välkommen till min blogg! ;-)


Ovido - Quiz & Flashcards